رئیس دادگستری بناب : 50 درصد پست‌های قضایی و اداری دادگستری بناب خالی است.

رئیس دادگستری بناب با اشاره به کمبود نیروی قضایی و اداری در بناب، گفت: 50 درصد پست‌های قضایی و اداری دادگستری بناب خالی است.

سهراب اقبالی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از راه‌اندازی حفاظت اطلاعات دادگستری این شهرستان به منظور نظارت و کنترل محسوس و غیرمحسوس در محیط دادگستری خبر داد.

وی گفت: توجه به توسعه کمی و کیفی، سعی در توانمندسازی شوراهای حل اختلاف از طریق جذب نیروهای کارآمد و آموزش‌دیده در کنار نظارت و بازرسی‌های مستمر منجر به کاهش اطاله دادرسی‌ها شده است.

اقبالی که در آستانه هفته قوه قضائیه با خبرنگاران گفت‌و‌گو می‌کرد، با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف بناب به اهداف تبیین شده از سوی قوه‌ قضائیه نزدیک‌تر شده‌اند، افزود: این موفقیت با همت و تلاش‌های شبانه‌روزی اعضای شورای حل اختلاف بناب به‌دست آمده است.

وی با اشاره به کاهش دو هزار و 300 فقره پرونده قضایی در یک سال اخیر در این شهرستان اظهار داشت: امروز شهرستان بناب با مشکلات عدیده‌ای از جمله نبود بهداشت محیط، تغییر کاربری و امنیت اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند که امیدواریم مردم تلاشگر و فهیم شهرستان بناب دست توانمند عدالت را بگیرند تا بتوانیم از این معضلات و مشکلات بکاهیم.

به گفته اقبالی، در جریان سال 89 به میزان هشت هزار و 507 فقره پرونده قضایی وارد شوراهای حل اختلاف این شهرستان شده که در سال 90 این رقم به 21 هزار و 168 فقره پرونده افزایش یافته بود که در جریان این دو سال به تعداد 22 هزار و 777 فقره پرونده رسیدگی شده و این پرونده‌ها مختومه اعلام شدند.

وی همچنین بیان کرد: تا آخر سال 90 تعداد شش هزار و 898 پرونده در شورای حل اختلاف بناب موجود بوده است که بنا بر آن کاهش یک‌هزار و 609 پرونده در شورای‌های حل اختلاف بناب را شاهد هستیم.

اقبالی در خصوص اقدامات دادگستری بناب برای کاهش اطاله دادرسی در دادگستری بناب نیز اظهار کرد: با توجه به کمبود نیرو شاهد اطاله دادرسی‌ها هستیم به‌ویژه که هم‌اکنون 50 درصد پست‌های قضایی و اداری دادگستری شهرستان بناب خالی هستند.

رئیس دادگستری بناب با تشریح اقدامات انجام شده در دادگستری بناب برای تسهیل در رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان و تکریم ارباب رجوع گفت: کلیه شعبات به امور رایانه وصل شده‌اند و همه مکاتبات و اقدامات بخش‌های ستادی و اداری و مالی دادگستری با برقراری سیستم رایانه‌ای اداره می‌شوند.

اقبالی، برگزاری جلسات هفتگی با قضات و کارکنان، دایر کردن واحد ارشاد با استقرار وکلای شهر، برگزاری نشست‌های مشترک با وکلا و مشاوران حقوقی، برگزاری نشست‌های تخصصی با نیروی انتظامی و ضابطان قضایی، ایجاد کلانتری ارجاعات و استقرار آنها در دادگستری، تقویت واحد ابلاغات به نحوی که امروز تمام اخطارهای قضایی به روز تحویل می‌شوند را از دیگر اقدامات دادگستری بناب عنوان کرد.