برگزاری کارگاه آموزشی عرفان های نوظهور در بناب

کارگاههای آموزشی عرفان های نوظهور و مهدویت در بناب برگزار شد.

رئیس «مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» ظهر امروز یکشنبه در این نشست که در محل دانشگاه آزاد بناب برگزار شد بر ضرورت مطالعه دقیق و جریان شناسی فرقه های نوظهور تأکید کرد.

حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه با ارائه تعریفی از عرفان و معنویت گفت: متأسفانه عرفان های نوپدید ومعنویت های کاذب در مقابل عرفان حقیقی و فرهنگ مهدویت قرارگرفته اند.

وی رسیدن سالک به قرب الهی و دستیابی به «نفس مطمئنه» را از مهمترین دغدغه معنویت دینی و الهی برشمرد و افزود: معنویت دینی به احساس آرامش توجه دارد و تنها به دنبال ایجاد یک احساس آرامش مطلق نیست.

اما معنویت های سکولار به دنبال حل بحران های روحی و روانی انسانها هستند و سلوک برای رسیدن به «مقام توحید» را دنبال نمی کنند.

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه انسان معاصر دچار بحران معنویتی شده و «معنویت واره ها» در صدد رفع آن بحران هستند، به ارائه تعریفی از جریان پرداخت و گفت: جریان یک جمعیت مدیریت شده نظام مند تأثیرگذار بر جامعه است و فرد اگرچه در ایجاد جریان نقش دارد، اما جریان ساز نیست.

وی از رؤسای دانشگاههای منطقه خواست تا زمینه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را در دانشگاهها مهیا کنند و صرفاً دنبال مقالات ISI نروند .

در این کارگاه آموزشی یک روزه بیش از 200 نفر از استادان دانشگاههای آزاد اسلامی و پیام نور شرکت داشتند.

.