صادرات 20 هزار تن خشکبار و 6 هزار تن لبنیات از بناب

فرماندار شهرستان بناب از صادرات 20 هزار تن خشکبار و 6 هزار تن لبنیات از این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

سعید برقی در دومین نشست مشترک ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان با بیان اینکه مساحت اراضی سطح زیرکشت بناب بیش از 28 هزار هکتار است، افزود: 42 درصد اراضی شهرستان را آبی، 27 درصد را دیم و 26 درصد آن را باغات تشکیل می‌دهند.

وی همچنین گفت: براساس سند ملی استان، شاغلان بخش کشاورزی در این شهرستان از متوسط استانی و کشوری بالاتر است و 32 درصد شاغلان شهرستان بناب در بخش کشاورزی مشغول هستند.

برقی با اشاره به وجود منابع آبی مناسب در شهرستان بناب خاطرنشان کرد: بیش از 100 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 35 کیلومتر کانال از محل اعتبارات مصوب سفرهای استانی ریاست‌جمهوری تخصیص یافته است.

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به فعالیت 36 واحد خشکبار و کارخانه‌های لبنیاتی در سطح این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته بیش از 20 هزار تن خشکبار و 6 هزار تن انواع مواد لبنی از شهرستان بناب صادر شده است.

وی افزود: سنتی بودن روش‌های کشاورزی، کوچک بودن اراضی کشاورزی، کمبود مراتع و وجود ضایعات در فصل کاشت و برداشت از جمله مشکلات بخش کشاورزی در شهرستان بناب است.

فرماندار شهرستان بناب، از زیر پوشش بردن 450 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به آبیاری تحت‌فشار ظرف دو سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با تغییر الگوی کشت هم‌اکنون پسته و زعفران در بناب کشت می‌شود.

وی ادامه داد: با تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب پنج میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.